ullhedensalli

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2015

Bortskämd?

Av Anne - 19 oktober 2015 22:03

Hur skämmer man INTE bort en hund? Genom att ha massor av regler för allt? Genom att aldrig låta dom ha ben, leksaker, få lite smarr mellan måltiderna, inte ligga i några möbler eller slicka av en tallrik när jag ätit klart? I så fall är min hund totalt genombortskämd...... Min uppfödare påstår på skoj, och antagligen lite på allvar att min hund är en diva. Det kan nog stämma, men jag har med åren, och faktiskt ju fler hundar jag haft, blivit mer och mer tillåtande. Att hunden får ligga i möblerna och sova i sängen är i det här huset en självklarhet, likaså har hon ett överflöd av leksaker.....eller hade, eftersom hon gillar att slita sönder grejer mellan varven så har ju beståndet minskat något...:). Att hon får slicka min tallrik, eller till och med äta upp det som jag lämnat på den när jag är färdig är väl inte hela världen? Hon får massage, laserbehandlingar om det behövs och jag Novafonbehandlar henne, inte regelbundet, men då och då. Hon får alltid något i sitt torrfoder, oftast leverpastej. Självklart har hon regler, men det gäller mest sånt som handlar om vardagslydnad, där är hon fortfarande ganska egensinnig, till skillnad mot att träna skydd, spår och brukslydnad där det är så enkelt och otroligt tacksamt att träna henne. När jag fick henne och hon var en egensinnig liten åttaveckors valp som hellre stack i väg med sakerna jag försökte leka med henne med, tänkte jag att det hör kommer nog inte bli så kul......hon hade ju, och har ju som jag sagt förut ett par riktigt stora skor efter sin företrädare att försöka fylla. Hon är så olik Defence, så att jämföra är det liksom aldrig tal om längre, hon är den hon är. Hon ger mig dagliga psykoser och tvivel om att jag vet något om att försöka få till något slags samarbete utanför apellplanen .....men ändå, hon är den hon är, och jag kan inte göra mer än att försöka vinna det där lilla kriget som vi ibland utkämpar om hur saker och ting ska vara. Och om hon är en bortskämd liten diva så är det ju trots allt så att hon är min bästa vän, en obstinat liten sambo och för att jag älskar'na så mycket!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 20 november 2015 19:07

1 år sen. I Dag. Saknar dig oändligt!

Av Anne - 15 november 2015 16:44

......ja, lite så är det att sova med två Malleflickor i sängen. Det börjar så bra när vi går och lägger oss. En liten Malleflicka ligger lugnt och fint på varje sida om mig i sängen. Några timmar senare vaknar jag av att det är otroligt varmt, och j...

MH

Av Anne - 14 november 2015 22:09

Förra helgen var Alli och 7 av hennes syskon i Östervåla och gjorde MH. Jag och Sarah, brorsan Ösets matte, gav av oss av hemifrån mig redan vid 06-tiden på lördagsmorgonen. När vi kom fram regnade det, och det gjorde det i princip hela dagen.... Bar...

Av Anne - 25 oktober 2015 22:31

Ja, det är vad Alli har fått vara i helgen....fast inte i ordets mest positiva bemärkelse, hon har fått ligga på klubben medan jag har haft valpkurs. Både lördag och söndag har jag haft en intensivvalpkurs, 4 timmar båda dagarna. Och även fast jag gå...

Av Anne - 8 oktober 2015 01:52

Jag fick ett meddelande nu på kvällen på messenger. Det var från en i en träningsgrupp jag är med i, eller rättare sagt var med i. Där i frågasattes min närvaro. Att jag jobbar natt och inte orkar stå på en apellplan 3-4 timmar mellan två nattpass, e...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gdtbok


Ovido - Quiz & Flashcards