ullhedensalli

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2015

Förtjänt??

Av Anne - 25 augusti 2015 22:01

I många kommentarer, både i verkliga livet och i facebooklivet dyker kommentaren Det har du verkligen förtjänat, upp när någon tävlat och det har gått bra. Det där kan störa mig lite faktiskt.... Vem har inte förtjänat sin framgång tillsammans med hunden? Alla som når framgång med sina hundar lägger ner timtal på att träna dom. Alla jag känner som tränar och tävlar framgångsrikt har också ett liv utanför apellplanen. Det är jobb, familj, släkt...ja, liksom allt som ingår i livet, jag känner ingen som kan träna sin hund hela dagarna. Även om man inte har småbarn hemma, så har man ju faktisk andra åtaganden. Om man bara hinner träna sin hund ett par, tre pass i veckan, och ändå är i toppen så betyder det väl bara att man är en jäkligt bra hundtränare. Att veta vad som behöver tränas, att planera sin tid och att ha rätt träningskamrater. Kvalité före kvantitet. Dom som får kämpa lite mer för sina framgångar är antagligen inte lika erfarna, men det är ju en del i det hela, att misslyckas på vägen, ta med sig det och ändra hur man tränar.Erfarenhet föds ingen med. Man lär sig nya saker hela tiden och det är väl ändå det som är grejen. Och vad skulle framgången vara värd om den kom gratis? Jag känner INGEN som inte är värd sina framgångar och jag lovar dyrt och hederligt att jag aldrig kommer skriva eller säga: Grattis, det är du värd! Däremot ska jag försöka bli bättre på att säga: Fasen va bra, vilket team ni är, bra tränat!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 20 november 2015 19:07

1 år sen. I Dag. Saknar dig oändligt!

Av Anne - 15 november 2015 16:44

......ja, lite så är det att sova med två Malleflickor i sängen. Det börjar så bra när vi går och lägger oss. En liten Malleflicka ligger lugnt och fint på varje sida om mig i sängen. Några timmar senare vaknar jag av att det är otroligt varmt, och j...

MH

Av Anne - 14 november 2015 22:09

Förra helgen var Alli och 7 av hennes syskon i Östervåla och gjorde MH. Jag och Sarah, brorsan Ösets matte, gav av oss av hemifrån mig redan vid 06-tiden på lördagsmorgonen. När vi kom fram regnade det, och det gjorde det i princip hela dagen.... Bar...

Av Anne - 25 oktober 2015 22:31

Ja, det är vad Alli har fått vara i helgen....fast inte i ordets mest positiva bemärkelse, hon har fått ligga på klubben medan jag har haft valpkurs. Både lördag och söndag har jag haft en intensivvalpkurs, 4 timmar båda dagarna. Och även fast jag gå...

Av Anne - 19 oktober 2015 22:03


Hur skämmer man INTE bort en hund? Genom att ha massor av regler för allt? Genom att aldrig låta dom ha ben, leksaker, få lite smarr mellan måltiderna, inte ligga i några möbler eller slicka av en tallrik när jag ätit klart? ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gdtbok


Ovido - Quiz & Flashcards