ullhedensalli

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2015

Uppfödaren

Av Anne - 19 augusti 2015 18:01

Brallans uppfödare är en rejäl kvinna. Många har åsikter om henne , och hon är lite sån - antingen gillar man henne eller inte. Man kan tycka vad man vill om henne, men hon säger och står alltid för vad hon tycker. Innan jag kände henne var jag lite rädd för'na. Om hon dömde eller var tävlingsledare när jag tävlade, så blev det genast mycket jobbigare. Dom där kritiska ögonen och den bestämda rösten kunde skrämma skiten ur en. Nu vet jag ju att hon inte är så farlig, och jag vet också att även om vi tycker olika så respekterar hon det. Fast om vi tycker olika, så brukar hon i allafall kunna lägga fram argument så att man tycker som hon. Hon har oftast fakta och vet hon inte, så tar hon genast reda på det. Hon är superstressad och har alltid minst 250 saker på gång samtidigt, men hon vågar be om hjälp, vilket faktiskt inte alla gör. Hon står för vad hon gör och säger, vilket inte heller alla gör.....om hon inte gillar dig så kommer du liksom märka det... Hon sitter inne med massor av hundkunskap och tränar på ett enkelt sätt, krånglar inte till hundträning som om det vore hjärnkirurgi, vilket är så vanligt nu för tiden. Och hur mycket hon än har omkring sig, så vet jag, att om jag lyfter luren och behöver hjälp med något - vad som helst, så löser hon det. Och nej, jag är inte rädd för'na längre!!:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 20 november 2015 19:07

1 år sen. I Dag. Saknar dig oändligt!

Av Anne - 15 november 2015 16:44

......ja, lite så är det att sova med två Malleflickor i sängen. Det börjar så bra när vi går och lägger oss. En liten Malleflicka ligger lugnt och fint på varje sida om mig i sängen. Några timmar senare vaknar jag av att det är otroligt varmt, och j...

MH

Av Anne - 14 november 2015 22:09

Förra helgen var Alli och 7 av hennes syskon i Östervåla och gjorde MH. Jag och Sarah, brorsan Ösets matte, gav av oss av hemifrån mig redan vid 06-tiden på lördagsmorgonen. När vi kom fram regnade det, och det gjorde det i princip hela dagen.... Bar...

Av Anne - 25 oktober 2015 22:31

Ja, det är vad Alli har fått vara i helgen....fast inte i ordets mest positiva bemärkelse, hon har fått ligga på klubben medan jag har haft valpkurs. Både lördag och söndag har jag haft en intensivvalpkurs, 4 timmar båda dagarna. Och även fast jag gå...

Av Anne - 19 oktober 2015 22:03


Hur skämmer man INTE bort en hund? Genom att ha massor av regler för allt? Genom att aldrig låta dom ha ben, leksaker, få lite smarr mellan måltiderna, inte ligga i några möbler eller slicka av en tallrik när jag ätit klart? ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gdtbok


Ovido - Quiz & Flashcards