ullhedensalli

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2015

Kurshund

Av Anne - 25 oktober 2015 22:31

Ja, det är vad Alli har fått vara i helgen....fast inte i ordets mest positiva bemärkelse, hon har fått ligga på klubben medan jag har haft valpkurs. Både lördag och söndag har jag haft en intensivvalpkurs, 4 timmar båda dagarna. Och även fast jag gått upp tidigt för att både promenera och träna henne, så får jag himla dåligt samvete. Nu har hon ju i och för sig fått komma ut och vara med lite vid en del övningar eftersom det var ojämnt antal valpar på kursen, dvs fem stycken. Hon fick vara med i går och göra hundmöten, och i dag och visa uppletande. Det är en av hennes starka sidor faktiskt, att växla från noll aktivitet till att, som i dag, bara gå ut och göra ett klockrent uppletande med 6 saker. Det dåliga samvetet kommer mer av att när jag stått ute i 4 timmar och varit " hundfröken " så är jag helt tömd på energi och ork, jag vill bara hem och lägga mig i soffan och såsa, pigga Alli har lite mer myror i brallan efter en tråkdag...går fick hon i allafall en sväng i skogen efter avslutad kurs, och i dag fick hon vara med och valla sökruta och sen köra sök. Det märkliga med den här hunden är att hon liksom bara kan saker, och oftast kan hon dom riktigt, riktigt bra. Jag börjar tro att det är någon som smygtränar henne när jag inte ser. Vi har ju inte kört så himla mycket sök, men hon springer rakt ut, skallmarkerar, och har en helt ok position in vid min sida tillbaka till stigen efter hittad figge. Nu tror jag definitivt inte att vår resa mot eliten i varken skyddet eller spåret kommer bli någon räkmacka, men för att vara så självständig är hon i träning behagligt lyhörd och följsam. Nu har vi gjort natt, och i morgon ska hon baske mig få en extra lång promenad i skogen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 20 november 2015 19:07

1 år sen. I Dag. Saknar dig oändligt!

Av Anne - 15 november 2015 16:44

......ja, lite så är det att sova med två Malleflickor i sängen. Det börjar så bra när vi går och lägger oss. En liten Malleflicka ligger lugnt och fint på varje sida om mig i sängen. Några timmar senare vaknar jag av att det är otroligt varmt, och j...

MH

Av Anne - 14 november 2015 22:09

Förra helgen var Alli och 7 av hennes syskon i Östervåla och gjorde MH. Jag och Sarah, brorsan Ösets matte, gav av oss av hemifrån mig redan vid 06-tiden på lördagsmorgonen. När vi kom fram regnade det, och det gjorde det i princip hela dagen.... Bar...

Av Anne - 19 oktober 2015 22:03


Hur skämmer man INTE bort en hund? Genom att ha massor av regler för allt? Genom att aldrig låta dom ha ben, leksaker, få lite smarr mellan måltiderna, inte ligga i några möbler eller slicka av en tallrik när jag ätit klart? ...

Av Anne - 8 oktober 2015 01:52

Jag fick ett meddelande nu på kvällen på messenger. Det var från en i en träningsgrupp jag är med i, eller rättare sagt var med i. Där i frågasattes min närvaro. Att jag jobbar natt och inte orkar stå på en apellplan 3-4 timmar mellan två nattpass, e...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gdtbok


Ovido - Quiz & Flashcards