ullhedensalli

Direktlänk till inlägg 26 januari 2015

Kalla det vad du vill....

Av Anne - 26 januari 2015 21:32

I helgen som gick var det fullt ös blandat med Mulleliv. Lördagen spenderades på fel sida av stan, dvs i Brottby och i Åkersberga. Först var vi som sagt i Brottby hos familjen Gustafsson/Santos, där fick Alli leka med Esther och hennes kompis Ida. Tror att dom hade kul alla 3 medan vi vuxna moffade kakor....?. Efter det var det dags att bege sig till Camilla Uppfödare. Jag och Alli ska bo där i en vecka när dom åker utomlands. Vi ska passa Allis syrra Öza och Kelpin Myran som är en månad äldre än Alli och Öza..... Kommer nog bli drag under dom små valutakassorna då! På kvällskvisten var det dags att bege sig långt ut på Tyresö, till Karin och Lasse, ja, och dom kortbenta förstås....jag hade blivit utslängd hemifrån för det skulle vara MMA gala hemma vid min tv. Ute på Tyresö hade Alli och Lusen sin egen MMA gala, ända tills det blev sängdax. Alli somnade som en klubbad oxe och vaknade inte förren vid 08 nästa morgon, och då var det dags för rond 2 med Lusen...?. I dag var planen att vi inte skulle göra ett dyft, men vid lunchtid kom Pia med Milano och Copper förbi, så vi åkte ner med dom till golfbanan och gick en sväng. Det märktes att Alli var trött efter helgen, hon surade ur när hon inte riktigt orkade springa med Copper. I morgon ska vi träna i Hundhallen i Haninge med bla Lusen och några andra kortbeningar. En del höjer på ögonbrynen och undrar förvånat om jag redan tränar med Alli....Ja, självklart!!! Men får hon inte vara valp då??? Jo, självklart!!!! Dygnet har 24 timmar, av dom är Alli vaken kanske10 timmar, så hon hinner både träna och vara valp. Jag kan ärligt säga att jag tror inte att någon INTE tränar sin valp, vi har nog bara olika namn på det som JAG kallar träning. Visa mig den hund som är tänkt att bli tävlingshund och som vid 6 månader inte kan sitt, ligg, komma på inkallning, inte gått ett spår eller fått leta grejer....för mig handlar det om att bygga en relation, lära sig regler och leka in det hela. Som sagt kalla det vad ni vill....I morgon ska vi i allafall TRÄNA!!?

 
 
Ingen bild

Bibbi

6 februari 2015 10:30

Tror precis som du, man har olika namn på "träning". Håller just nu valpkurs och kom på mig själv med att prata i just de ordalagen, att man "tränar" sin hund. Måste nog förtydliga nästa gång vad jag menar, för alla deltagarna har ju inte tävlingsambitioner... :P

Anne

6 februari 2015 10:44

Ja, alla kallar det olika...det är snart lika illa att säga träning som att säga ledarskap eller nej...:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne - 20 november 2015 19:07

1 år sen. I Dag. Saknar dig oändligt!

Av Anne - 15 november 2015 16:44

......ja, lite så är det att sova med två Malleflickor i sängen. Det börjar så bra när vi går och lägger oss. En liten Malleflicka ligger lugnt och fint på varje sida om mig i sängen. Några timmar senare vaknar jag av att det är otroligt varmt, och j...

MH

Av Anne - 14 november 2015 22:09

Förra helgen var Alli och 7 av hennes syskon i Östervåla och gjorde MH. Jag och Sarah, brorsan Ösets matte, gav av oss av hemifrån mig redan vid 06-tiden på lördagsmorgonen. När vi kom fram regnade det, och det gjorde det i princip hela dagen.... Bar...

Av Anne - 25 oktober 2015 22:31

Ja, det är vad Alli har fått vara i helgen....fast inte i ordets mest positiva bemärkelse, hon har fått ligga på klubben medan jag har haft valpkurs. Både lördag och söndag har jag haft en intensivvalpkurs, 4 timmar båda dagarna. Och även fast jag gå...

Av Anne - 19 oktober 2015 22:03


Hur skämmer man INTE bort en hund? Genom att ha massor av regler för allt? Genom att aldrig låta dom ha ben, leksaker, få lite smarr mellan måltiderna, inte ligga i några möbler eller slicka av en tallrik när jag ätit klart? ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gdtbok


Ovido - Quiz & Flashcards