ullhedensalli

Alla inlägg den 12 juni 2015

Av Anne - 12 juni 2015 21:01

Över 3500 personer har läst mitt inlägg som jag kallade utbränd. Reaktionerna har väl varit minst sagt blandade, speciellt efter att en som läst bloggen delat den i Facebookgruppen Träna Hund. Några tror inte alls att det förekommer och några håller med. En gick i taket av ordet utbränd.... Jag är övertygad om att det förekommer, dock tror jag inte att det förekommer särskilt ofta hos dom som är i den övre delen av Eliten. Jag tror det är vanligare bland dom i den undre halvan, eller hos dom som förtvivlat gärna vill till SM, och där hundtävling blivit något slags självändamål. Om man inte är i toppen på Eliten så är man ingen typ....och tyvärr är det så om man pratar med hundfolk eller säger att man tränar för den eller den instruktören så kan plötsligt frågan komma: hur många hundar har han/hon kört upp till SM då?? För mig är det helt oväsentligt, jag vill träna för någon som tycker att glädje är viktigare än perfektion, någon som kan läsa min hund OCH någon som jag gillar som person. Bara för att man kört upp X antal hundar till SM betyder inte det att man kan delge andra sin kunskap på ett bra sätt. Och jag tror, precis som någon kommenterade, att inomhushallarnas uppkomst är inte bara av godo. Förr infann det sig en naturlig momentträningsvila på vintern. När man tävlar hund för sitt egos skull är man, i allafall enligt mig, lite snett ute!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gdtbok


Ovido - Quiz & Flashcards