ullhedensalli

Alla inlägg den 19 augusti 2015

Av Anne - 19 augusti 2015 18:01

Brallans uppfödare är en rejäl kvinna. Många har åsikter om henne , och hon är lite sån - antingen gillar man henne eller inte. Man kan tycka vad man vill om henne, men hon säger och står alltid för vad hon tycker. Innan jag kände henne var jag lite rädd för'na. Om hon dömde eller var tävlingsledare när jag tävlade, så blev det genast mycket jobbigare. Dom där kritiska ögonen och den bestämda rösten kunde skrämma skiten ur en. Nu vet jag ju att hon inte är så farlig, och jag vet också att även om vi tycker olika så respekterar hon det. Fast om vi tycker olika, så brukar hon i allafall kunna lägga fram argument så att man tycker som hon. Hon har oftast fakta och vet hon inte, så tar hon genast reda på det. Hon är superstressad och har alltid minst 250 saker på gång samtidigt, men hon vågar be om hjälp, vilket faktiskt inte alla gör. Hon står för vad hon gör och säger, vilket inte heller alla gör.....om hon inte gillar dig så kommer du liksom märka det... Hon sitter inne med massor av hundkunskap och tränar på ett enkelt sätt, krånglar inte till hundträning som om det vore hjärnkirurgi, vilket är så vanligt nu för tiden. Och hur mycket hon än har omkring sig, så vet jag, att om jag lyfter luren och behöver hjälp med något - vad som helst, så löser hon det. Och nej, jag är inte rädd för'na längre!!:)

Av Anne - 19 augusti 2015 00:02

Skrev nyss ett kilometerlång inlägg om helgens klubbläger..... Och allt försvann...:(. Eftersom jag faktiskt inte orkar skriva om allt så väljer jag att skriva om det viktigaste och det innefattar följande: Stort enormt tack och massor av kärlek till Marianne och Fix som kom redan på onsdagen och styrde upp mig och hjälpte till massor! Anette och Lena från Sala med massa Bordecollis och en Schäfer, Sarah med Brallans brorsa Öset som kom ända från Skåne, som alla kom på torsdagen. En härlig kväll med grillning, vin och glada skratt hade vi. Dessa människor gjorde hela lägerhelgen betydligt lättare för mig! Kärlek till er!!! Instruktörerna Thomas Berqvist, Anna Löfgren, Pia Brygård, Gun-Britt Arthursson, Camilla Berg, Ulrika Axelsson, Bosse Blomqvist och Susy Tvärnstedth, ni är alla fantastiska människor, pedagogiska, ödmjuka och otroligt generösa som delar med er av all er kunskap och ser till att alla deltagare blir sedda! Sist, men inte minst, alla deltagare på lägret som frågvist och nyfiket vill lära sig mer, som tar hand om instruktörerna under dagarna och utmanar deras kunskaper - utan er, inget läger!! Tack för allt och jag hoppas vi ses på Tyresölägret 2016!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gdtbok


Ovido - Quiz & Flashcards