ullhedensalli

Alla inlägg under augusti 2015

Av Anne - 4 augusti 2015 08:37

...... man bara vill ska ta slut! Japp, en sån vecka är den här veckan. Gick på en 6-nätters passvända i söndags, går av på lördagmorgon, åker direkt till Tyresövallen och kliver på spelarbussen till Karlstad. Kommer definitivt att somna ovaggad på resan dit! Ledig söndag och jobbar igen måndag och tisdagnatt därefter. Sen på fredagen börjar klubbens läger och då gäller det att ha koll på bitarna. Mycket som ska handlas till lägret och saker som ska till klubbstugan. Några undrar varför jag inte tar hjälp med en del av dom sakerna, men eftersom jag är en kontrollmänniska så känns det enklare att göra allt själv. Det dom ger mig dåligt samvete är förstås att Brallan hamnar lite på undantag, men igentligen behöver jag inte ens ha det eftersom hon ska få åka med Therese, Andreas och lilla Tollarvalpen Chimay till deras lantställe i Norrköping i morgon. Min mamma kommer ju och passar Brallan när jag jobbar på mitt vanliga jobb, men morsan är på landet hela augusti.... Söndag, måndag och i natt tisdag jobbas det på Vendelsögården och där får hon ju tack och lov vara med. Hon sköter sig så himla bra och är verkligen toppen med tanterna och farbröderna där! Mina jobbarkompisar där som aldrig träffat andra Mallar än Defence och Brallan, är väldigt oförstående när jag talar om hur många Mallar kan vara, och frågar du dom skulle dom beskriva Mallar som lugna, keliga hundar som älskar alla.....:). Har förklarat för dom att innan jag åker till jobbet så har jag naturligtvis sett till att trötta ut dom, Defence på sin tid, och Brallan i nutid. Är hur dom helst väldigt glad över att dom skött sig och får hänga med. Det är så mycket enklare att få till några timmars sömn när även hunden är utmattad!! Men som sagt, just nu önskar jag att det vore torsdag nästa vecka för redan då börjar några långväga deltagare till lägret att droppa in på klubben!!! På bilden är det Alli till vänster och syrran Östrid till höger...... Lika som bär!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gdtbok


Ovido - Quiz & Flashcards